Återbetalning & Returpolicy

Handla tryggt & säkert med CLSHEIN
Handla nu – betala efter leverans!  

Betalnings Alternativ

Swish : Snabbt och enkelt. Orderbekräftelse skickas till er mail direkt efter slutfört köp helt enkelt.

Orderbekräftelse skickas till er mail direkt efter slutfört köp (tillgängligt i Danmark.)

BankGironummer :   (Bankgiro Betalning måste vara oss tillhanda inom 2 dagar),

Åoch betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Kredittiden för detta köp är 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

    • Få alltid hem varan innan du betalar. (Obs! Gäller ej specialbeställningar).
    • Betalningstid – alltid minst 30 dagar
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alltid 14 dagars ångerrätt & bytesrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
    • Möjlighet till delbetalning
     *(gäller ej graverade smycken eller specialbeställningar)
 

OBS!!! 

CLSHEIN ber aldrig om kortnummer, lösenord eller annan kortinformation via mejl, SMS eller telefon!

Presentkort

    • Presentkortet kan köpas med önskat belopp mellan 100kr och 1000kr
    • Presentkortet kan användas till att betala hela eller delar av det belopp du vill handla för, ditt kvitto visar det återstående beloppet på presentkortet.
    • Du kan använda presentkortet vid varje köptillfälle tills värdet är 0:-
    • När presentkortet utnyttjas i ett köp går det att kombinera med ytterligare en betalningsmetod men då stöds inte alla betalningsmetoder,  endast Swish eller Kortbetalning stöds.
    • Presentkortet gäller i tre år från köpdatum.

Hur ser presentkortet ut?

Ert presentkort skickas per E-post, SMS eller fysiskt med POST till mottagaren, ni väljer det som passar er bäst. Presentkortet köps och tillhandahålls av GoGift. Presentkortet har många olika utseenden du kan välja. Detta är bara ett exempel.

       

 

Hur kan vi hålla så låga priser ?
  

    • Vi importerar 100% av våra smycken direkt från fabrik utan mellanhänder.
    • Inga dyra butiker & kontor samt effektiv lagerhantering ger små omkostnader.
    • Få reklamationer p.g.a att vi enbart säljer kvalitets smycken.

Frakt (Posten)
Frakten är på 29kr inom Sverige, 100kr Danmark/Finland 
I priserna ingår moms med 25% inom EU.
Frakten till Norge är 96kr exklusive moms, Norska kunder betalar ingen moms i butiken, 
momsen för norska kunder betalas lokalt i Norge med 25%
Eventuella tullavgifter utanför EU betalas av kunden.
Ej uthämtade paket debiteras med 300kr (expressfrakt 400).
Ej uthämtade paket som kommer i retur till oss lagerhålls i två veckor och kasseras därefter.

Hemleverans Postlåda
Hemleverans Postlåda innebär att paketet lämnas i din brevlåda eller postbox.
Paketet skickas med Postnord My Pack Home Small och är spårbart hela vägen.
Du får ett meddelande när paketet är levererat. 
Detta är ett rekommenderat alternativ för säkra leveranser i Corona tider.

Expressfrakt
Expresssfrakt innebär att qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqvi behandlar er order före alla andra oavsett om det är med gravyr eller utan och skickar den samma dag om beställningen är gjord innan klockan 12.00 en vardag.
Detta innebär oftast att ni erhåller er order nästkommande vardag. Vi kan dock inte ansvara för förseningar orsakade av fraktbolag. Vi kan endast ansvara för att er order skickas enligt villkoren. Då expressfrakt även innebär förtur och ett stort administrativt arbete vad gäller hantering och gravyr så kan vi ej kreditera expressfrakt om den är skickad enligt villkor och förseningen är orsakad av tredje part. Obs! i norra Sverige samt vissa svårtillgängliga platser kan det vara + 1 dag leveranstid beroende på transportörens leveranstider. Detta gäller hos samtliga fraktbolag i Sverige. 
Obs! Detta gäller ej fotogravyr, fingeravtryck eller specialgravyr som skickas inom 3-7 dagar med expressfrakt.
Ej uthämtade expressfrakt paket debiteras med 400kr.
Ej uthämtade paket som kommer i retur till oss lagerhålls i två veckor och kasseras därefter.
Expressfrakt skickas alltid med rekommenderad post.

Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när fintochbilligt.se bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Er beställning skickas från oss inom 1-3 arbetsdagar utan gravyr och 1-7 arbetsdagar om gravyr valts till. Du som kund bör då ha din vara inom några dagar efter detta. Vi kan dock inte ansvara för förseningar orsakade av fraktbolag. Vi kan endast ansvara för att er order skickas enligt villkoren. Detta gäller ej specialbeställningar. Leveranstiden på special beställda ringar är ca 35-50 arbetsdagar. Obs! Vid högtider såsom jul, alla hjärtans dag, mors dag , fars dag mm. rekommenderar vi att ni beställer i god tid alternativt beställer med express då det kan tillkomma någon dag i leveranstid pga. hög belastning. Fint och Billigt ansvarar ej för att ett paket inte anländer i tid till en viktig högtid om det är beställt kort inpå utan express.
Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn.
Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Obs! Detta gäller ej fotogravyr, fingeravtryck eller specialgravyr som skickas inom 7-14 dagar.
Alla varor säljs styckvis om ej något annat anges på produktsidan. Om man önskar flera ringar läggs en ring åt gången i varukorgen.
När en order är lagd så kan vi ej avbryta eller utföra ändringar i befintlig order. Ändringar utföres ej då risken är stor att ändringar missas eller blir fel. Om ni trots allt vill göra en ändring i gravyr när detta är möjligt i undantagsfall så ansvarar vi ej för eventuella fel som uppstår pga. original ordern är ändrad.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar (Obs! Om varan är graverad går det ej att häva köpet). Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.
Obs! Vid eventuell leveransförsening orsakad av tredjepart (fraktföretag) måste vi avvakta 14 arbetsdagar innan vi kan skicka nya produkter då detta är den tid det kan ta för en leverans på villovägar att dyka upp alternativt komma åter i retur till oss.
Obs! Det går ej att häva köpet om det är en specialbeställning. Det utgår ej heller kompensation vid leveransförseningar på en specialbeställning då detta ej är lagerförda varor utan tillverkas enbart för kunden.

Risker vid transport

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Detta gäller förutsatt att ni angett korrekt leveransadress.
En korrekt leveransadress är den adress ni är folkbokförd på. Om ni anger en adress ni ej är skriven på skall ni ange en c/o adress.
Om ni ej anger en c/o adress och ej är registrerad på adressen så ersätter vi ej försändelsen om den inte kommer fram.
Om varan är skadad vid ankomst måste emballaget sparas för dokumentation samt alla etiketter måste sitta kvar på ringarna.
Detta måste anmälas till oss omedelbart efter leverans.
Har ni ej angivit korrekt leveransadress debiterar vi er för alla kostnader som uppstår till följd av detta.
Du står för risken vid eventuell retur till oss.
Följande gäller för leverans enligt konsumentköplagen:
Köparen anses vara ansvarig för varan, t.ex. ansvar för försvinnanden eller skador, när risken för varan har gått över på denne.

Risken för en vara vid transportköp går över på köparen när varan har avlämnats (8 § KKL). En vara är överlämnad när den är i köparens besittning, det vill säga att varan har tagits om hand av köparen eller på något annat sätt har överlämnats till denne, exempelvis om den har lagts i brevlådan eller likvärdigt.

(6 § KKL). Detta betyder att om ert paket är levererat hos er i er brevlåda, på er brevlåda alternativt utanför er dörr och blir stulet så måste ni polisanmäla detta och anmäla till ert försäkringsbolag.

Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Garanti
Fint och Billigt lämnar en egen extra garanti på alla Tungstensringar som gäller i ett år från inköpsdatum där vi ersätter en ring som spruckit kostnadsfritt i samma storlek samt gravyr. Vi ersätter dock endast en ring en gång på garantin då det räknas som ovarsamhet om skadan upprepas.
I detta fall lämnar vi 30% rabatt på ett nytt köp som en goodwill.

Garanti lämnas även i enlighet med konsumentköplagen. Ångerrätt och öppet Köp samt returrätt i 14 dagar. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp i 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.
Du har även bytesrätt i 14 dagar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad, i sina originalförpackningar samt med etiketter. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.
FintochBilligt.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen.
Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp samt bytesrätt. i 14 dagar.
OBS!! Ångerrätt och öppet köp gäller ej specialbeställningar eller om kunden utfört gravyr på smycket.
FintochBilligt försäkrar kunden att produkten håller lämplig standard för användbarhet, pålitlighet, och hållbarhet. FintochBilligt-garantin täcker inte:
– Defekter och skador på grund av förlust, stöld, brand eller vatten. (kontakt med vatten bör undvikas)
– Fel eller skador som orsakats av felaktig användning, slarv eller olyckor. (slag, bucklor, krosskador, slitskator, repor etc.) 
– Fel eller skador som orsakats av reparation eller modifiering av tredje part utan medgivande av FintochBilligt.
– Estetiska förändringar, defekter och skador på grund av normalt slitage och åldrande (tex. mindre repor, missfärgning av materialet, repor på ytan etc.)
– Estetiska förändringar, defekter och skador på grund av exponering alternativt felaktig användning av metallpolish, frätande medel, kemikalier, krämer, parfymer, slipmedel, handsprit eller avsiktlig slipning/skrapning.
Om du har ytterligare frågor angående vår garanti är du välkommen att kontakta vår kundsupport på: kontakt@fintochbilligt.se 

Retur/Byte/Reklamation
Vid retur/byte/reklamation kontaktar ni oss på kontakt@fintochbilligt.se 
När ert ärende hanterats och är godkänt erhåller ni information om hur ni skall gå till väga i det fall varorna skall returneras till Fint och Billigt.
Ångerrätt och öppet Köp samt returrätt gäller i 14 dagar. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp i 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Du har även bytesrätt i 30 dagar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad, i sina originalförpackningar samt med etiketter. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om originalförpackning saknas eller är skadad förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för det som saknas eller är skadat.
Fint och Billigt hämtar ej ut paket som skickats utan att det har överenskommits om att det skall skickas i retur.
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 1 år efter det att du har tagit emot varan, Obs garantin gäller ej plätering som skrapats, repor eller om ringen eller smycket tappat färgen då detta hänger ihop med hur ringen används och hur stor yttre påverkan ringen eller smycket utsätts för. Fintochbilligt.se tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till fintochbilligt.se. Emballaget sparas för eventuell reklamation till posten för transportskada. Reklamation av gravyr måste anmälas omedelbart och senast inom tre dagar. Dolt fel: anmäls till fintochbilligt.se inom 3 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Obs! Detta gäller ej skuggor och reflektioner i foton. (de flesta foton kan få någon typ av reflektion eller skugga, om ni är osäker på detta måste ni kontrollera detta innan köp.) Vid reklamation skickar vi alltid ut nya ringar eller smycken i de storlekar som är beställda samt med den gravyr som är beställd kostnadsfritt. Önskas storleksändring i samband med reklamation så erbuder vi en rabattkod vid nytt köp. Vid gravyrändring i samband med reklamation tillkommer en administrativ avgift om 150kr/ring. Denna avgift är för att täcka de extra kostnader som tillkommer samt pga. det finns de som förstör ringen för att gravyren är felaktig. OBS! Vid retur återbetalas inte eventuell fraktkostnad du betalat vid ditt köp.
OBS! Vi står ej för retursedel.
Det är ert ansvar att bekosta returfrakt samt säkerställa att returen kommer oss till handa på ett säkert sätt utan att skador uppstår på varorna.
Det går jättebra att göra ett byte eller retur om gravyr ej valts till av kunden. Förutsatt att produkterna är helt oanvända, samt i sina originalförpackningar samt med etiketter. Om det visar sig att etiketterna saknas så debiterar vi 250kr, om det finns mindre repor eller märken på ringarna och dessa går att polera bort så debiterar vi minimum 250kr för att återställa dem. Om det är kraftigare repor, jack eller skador så kommer vi ej kunna ta emot returen och debiterar i detta fall en returkostnad om ni önskar ringarna åter. 
Varorna ni returnerar måste vara i originalskick och i originalförpackning när de anländer vårt lager.
Vid retur debiterar vi en administrationsavgift / lagerhanteringsavgift om 150kr. Fint och Billigt förbehåller sig rätten att neka retur av produkter som är använda, smutsiga eller på annat vis omöjliga att sälja vidare.

OBS!! Ångerrätt, bytesrätt och öppet köp gäller ej specialbeställningar samt presentkort eller om kunden utfört gravyr på smycket. Örhängen samt intimsmycken såsom piercingsmycken går inte att byta eller returnera av hygieniska skäl.  
Obs! Hanteringstiden vid byte eller retur är upp till 14 dagar. Tänk på att ni måste betala er faktura i tid för att undvika påminnelseavgift om ni valt att betala via faktura. Vi rekommenderar er att förlänga betaldatum hos Svea för att undvika detta. Om ni önskar hjälp med detta så hjälper vi gärna till.

Avvikelser, Reservation samt Förbehåll
CLShine förbehåller sig rätten att utan motivering häva en beställning om omständigheterna kräver det. FintochBilligt reserverar sig för måttavvikelser på samtliga produkter i sortimentet med upp till 10% felmarginal. (Exempel: Om det står ”bredd: ca: 10 mm” så kan felmarginalen vara 1 mm). Vänligen notera att alla ringar från Fint och Billigt är handgjorda eller delvis handgjorda och storlekarna kan därmed variera i storlek om ca +/- 0,25mm för vissa ringar. FintochBilligt reserverar sig för eventuella bild och skrivfel ang. beskrivning, teknisk specifikation, priser samt prisjusteringar. Obs! tänk på att bilder kan se olika ut på olika skärmar då färgåtergivningen är olika på alla skärmar samt se ljusare eller mörkare ut beroende på ljussättning vid fototillfälle. Vid fall av felaktigt pris för en vara ni beställt strävar vi efter att meddela er detta så fort som möjligt och invänta ert godkännande av korrigerat pris innan vi fortsätter med beställningen. FintochBilligt förbehåller sig rätten att av kund kräva pengar vid ett visande av ett felaktigt pris.

Sekretess, säkerhet & personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. fintochbilligt.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: kontakt@fintochbilligt.se

Cookies

En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, t.ex. fintochbilligt.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. 
Personuppgifter lagras säkert och används endast i samband med ditt köp. Cookies används för funktionalitet.
Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se

Fint och Billigt CB AB är ett Svenskregistrerat Aktiebolag (org nr: 556992-6966)
och innehar F-skatt sedel

Adress:
DA Service AB

Backgatan 1
293 34 Olofström
Sverige

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när fintochbilligt.se bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Er beställning skickas från oss inom 1-3 arbetsdagar utan gravyr och 1-7 arbetsdagar om gravyr valts till. Du som kund bör då ha din vara inom några dagar efter detta. Vi kan dock inte ansvara för förseningar orsakade av fraktbolag. Vi kan endast ansvara för att er order skickas enligt villkoren.

Detta gäller ej specialbeställningar. Leveranstiden på special beställda ringar är ca 35-50 arbetsdagar. Obs! Vid högtider såsom jul, alla hjärtans dag, mors dag , fars dag mm. rekommenderar vi att ni beställer i god tid alternativt beställer med express då det kan tillkomma någon dag i leveranstid pga. hög belastning. Fint och Billigt ansvarar ej för att ett paket inte anländer i tid till en viktig högtid om det är beställt kort inpå utan express.

Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn.
Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

Obs! Detta gäller ej fotogravyr, fingeravtryck eller specialgravyr som skickas inom 7-14 dagar.
Alla varor säljs styckvis om ej något annat anges på produktsidan. Om man önskar flera ringar läggs en ring åt gången i varukorgen.
När en order är lagd så kan vi ej avbryta eller utföra ändringar i befintlig order. Ändringar utföres ej då risken är stor att ändringar missas eller blir fel. Om ni trots allt vill göra en ändring i gravyr när detta är möjligt i undantagsfall så ansvarar vi ej för eventuella fel som uppstår pga. original ordern är ändrad.

Frakt (Posten)

Frakten är på 29kr inom Sverige, 100kr Danmark/Finland 
I priserna ingår moms med 25% inom EU.
Frakten till Norge är 96kr exklusive moms, Norska kunder betalar ingen moms i butiken, 
momsen för norska kunder betalas lokalt i Norge med 25%
Eventuella tullavgifter utanför EU betalas av kunden.
Ej uthämtade paket debiteras med 300kr (expressfrakt 400).
Ej uthämtade paket som kommer i retur till oss lagerhålls i två veckor och kasseras därefter.

Hemleverans Postlåda

Hemleverans Postlåda innebär att paketet lämnas i din brevlåda eller postbox.
Paketet skickas med Postnord My Pack Home Small och är spårbart hela vägen.
Du får ett meddelande när paketet är levererat. 
Detta är ett rekommenderat alternativ för säkra leveranser i Corona tider.

Expressfrakt

Expresssfrakt innebär att vi behandlar er order före alla andra oavsett om det är med gravyr eller utan och skickar den samma dag om beställningen är gjord innan klockan 12.00 en vardag.
Detta innebär oftast att ni erhåller er order nästkommande vardag. Vi kan dock inte ansvara för förseningar orsakade av fraktbolag. Vi kan endast ansvara för att er order skickas enligt villkoren. Då expressfrakt även innebär förtur och ett stort administrativt arbete vad gäller hantering och gravyr så kan vi ej kreditera expressfrakt om den är skickad enligt villkor och förseningen är orsakad av tredje part. Obs! i norra Sverige samt vissa svårtillgängliga platser kan det vara + 1 dag leveranstid beroende på transportörens leveranstider. Detta gäller hos samtliga fraktbolag i Sverige. 

Obs! Detta gäller ej fotogravyr, fingeravtryck eller specialgravyr som skickas inom 3-7 dagar med expressfrakt.
Ej uthämtade expressfrakt paket debiteras med 400kr.
Ej uthämtade paket som kommer i retur till oss lagerhålls i två veckor och kasseras därefter.
Expressfrakt skickas alltid med rekommenderad post.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar (Obs! Om varan är graverad går det ej att häva köpet). Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

Obs! Vid eventuell leveransförsening orsakad av tredjepart (fraktföretag) måste vi avvakta 14 arbetsdagar innan vi kan skicka nya produkter då detta är den tid det kan ta för en leverans på villovägar att dyka upp alternativt komma åter i retur till oss.
Obs! Det går ej att häva köpet om det är en specialbeställning. Det utgår ej heller kompensation vid leveransförseningar på en specialbeställning då detta ej är lagerförda varor utan tillverkas enbart för kunden.

Risker vid transport

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Detta gäller förutsatt att ni angett korrekt leveransadress.
En korrekt leveransadress är den adress ni är folkbokförd på. Om ni anger en adress ni ej är skriven på skall ni ange en c/o adress.
Om ni ej anger en c/o adress och ej är registrerad på adressen så ersätter vi ej försändelsen om den inte kommer fram.
Om varan är skadad vid ankomst måste emballaget sparas för dokumentation samt alla etiketter måste sitta kvar på ringarna.
Detta måste anmälas till oss omedelbart efter leverans.
Har ni ej angivit korrekt leveransadress debiterar vi er för alla kostnader som uppstår till följd av detta.
Du står för risken vid eventuell retur till oss.
Följande gäller för leverans enligt konsumentköplagen:
Köparen anses vara ansvarig för varan, t.ex. ansvar för försvinnanden eller skador, när risken för varan har gått över på denne.

Risken för en vara vid transportköp går över på köparen när varan har avlämnats (8 § KKL). En vara är överlämnad när den är i köparens besittning, det vill säga att varan har tagits om hand av köparen eller på något annat sätt har överlämnats till denne, exempelvis om den har lagts i brevlådan eller likvärdigt.

(6 § KKL). Detta betyder att om ert paket är levererat hos er i er brevlåda, på er brevlåda alternativt utanför er dörr och blir stulet så måste ni polisanmäla detta och anmäla till ert försäkringsbolag.

Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Berättigande till Retur:

OBS! Vi står ej för retursedel.
Det är ert ansvar att bekosta returfrakt samt säkerställa att returen kommer oss till handa på ett säkert sätt utan att skador uppstår på varorna.

  • Returperiod: 60 kalenderdagar från leveransdatumet.
  • Villkor: Artiklarna måste vara i original, oburen skick.
  • Produktförsegling: Den ursprungliga produktförseglingen måste vara intakt och fäst.
  • Förpackning: All originalförpackning, certifikat och reklamartiklar måste inkluderas.
  • Ändringar (för smyckeskollektion): Produkten får inte ha ändrats i storlek eller modifierats av någon tredje part.
  • Diamanter (för smyckeskollektion): Produkter som inkluderar GIA-certifierade diamanter är inte berättigade till retur
Vid retur/byte/reklamation kontaktar ni oss på clshine@gmail.com
När ert ärende hanterats och är godkänt erhåller ni information om hur ni skall gå till väga i det fall varorna skall returneras till CLshine.
 

Ångerrätt och öppet Köp samt returrätt gäller i 14 dagar. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp i 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Du har även bytesrätt i 30 dagar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad, i sina originalförpackningar samt med etiketter. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om originalförpackning saknas eller är skadad förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för det som saknas eller är skadat.
Fint och Billigt hämtar ej ut paket som skickats utan att det har överenskommits om att det skall skickas i retur.

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 1 år efter det att du har tagit emot varan, Obs garantin gäller ej plätering som skrapats, repor eller om ringen eller smycket tappat färgen då detta hänger ihop med hur ringen används och hur stor yttre påverkan ringen eller smycket utsätts för. Fintochbilligt.se tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till fintochbilligt.se. Emballaget sparas för eventuell reklamation till posten för transportskada. Reklamation av gravyr måste anmälas omedelbart och senast inom tre dagar. Dolt fel: anmäls till fintochbilligt.se inom 3 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Obs! Detta gäller ej skuggor och reflektioner i foton. (de flesta foton kan få någon typ av reflektion eller skugga, om ni är osäker på detta måste ni kontrollera detta innan köp.) Vid reklamation skickar vi alltid ut nya ringar eller smycken i de storlekar som är beställda samt med den gravyr som är beställd kostnadsfritt. Önskas storleksändring i samband med reklamation så erbuder vi en rabattkod vid nytt köp. Vid gravyrändring i samband med reklamation tillkommer en administrativ avgift om 150kr/ring. Denna avgift är för att täcka de extra kostnader som tillkommer samt pga. det finns de som förstör ringen för att gravyren är felaktig. OBS! Vid retur återbetalas inte eventuell fraktkostnad du betalat vid ditt köp.

Det går jättebra att göra ett byte eller retur om gravyr ej valts till av kunden. Förutsatt att produkterna är helt oanvända, samt i sina originalförpackningar samt med etiketter. Om det visar sig att etiketterna saknas så debiterar vi 250kr, om det finns mindre repor eller märken på ringarna och dessa går att polera bort så debiterar vi minimum 250kr för att återställa dem. Om det är kraftigare repor, jack eller skador så kommer vi ej kunna ta emot returen och debiterar i detta fall en returkostnad om ni önskar ringarna åter. 
Varorna ni returnerar måste vara i originalskick och i originalförpackning när de anländer vårt lager.
Vid retur debiterar vi en administrationsavgift / lagerhanteringsavgift om 150kr. Fint och Billigt förbehåller sig rätten att neka retur av produkter som är använda, smutsiga eller på annat vis omöjliga att sälja vidare.

OBS!! Ångerrätt, bytesrätt och öppet köp gäller ej specialbeställningar samt presentkort eller om kunden utfört gravyr på smycket. Örhängen samt intimsmycken såsom piercingsmycken går inte att byta eller returnera av hygieniska skäl.  
Obs! Hanteringstiden vid byte eller retur är upp till 14 dagar. Tänk på att ni måste betala er faktura i tid för att undvika påminnelseavgift om ni valt att betala via faktura. Vi rekommenderar er att förlänga betaldatum hos Svea för att undvika detta. Om ni önskar hjälp med detta så hjälper vi gärna till

Garanti

Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen. Ångerrätt och öppet Köp samt returrätt i 14 dagar. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp i 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.

Du har även bytesrätt i 14 dagar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad, i sina originalförpackningar samt med etiketter. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.
 
CLShine tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen.
Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp samt bytesrätt. i 14 dagar.

OBS!! Ångerrätt och öppet köp gäller ej specialbeställningar eller om kunden har beställt med gravyr på smycket.
CLShine försäkrar kunden att produkten håller lämplig standard för användbarhet, pålitlighet, och hållbarhet. CLShine-garantin täcker inte:
– Defekter och skador på grund av förlust, stöld, brand eller vatten. (kontakt med vatten bör undvikas)
– Fel eller skador som orsakats av felaktig användning, slarv eller olyckor. (slag, bucklor, krosskador, slitskator, repor etc.) 
– Fel eller skador som orsakats av reparation eller modifiering av tredje part utan medgivande av FintochBilligt.
– Estetiska förändringar, defekter och skador på grund av normalt slitage och åldrande (tex. mindre repor, missfärgning av materialet, repor på ytan etc.)

– Estetiska förändringar, defekter och skador på grund av exponering alternativt felaktig användning av metallpolish, frätande medel, kemikalier, krämer, parfymer, slipmedel, handsprit eller avsiktlig slipning/skrapning.
Om du har ytterligare frågor angående vår garanti är du välkommen att kontakta vår kundsupport på: CLShine@gmail.com

Avvikelser, Reservation samt Förbehåll
FintochBilligt förbehåller sig rätten att utan motivering häva en beställning om omständigheterna kräver det. FintochBilligt reserverar sig för måttavvikelser på samtliga produkter i sortimentet med upp till 10% felmarginal. (Exempel: Om det står ”bredd: ca: 10 mm” så kan felmarginalen vara 1 mm). Vänligen notera att alla ringar från Fint och Billigt är handgjorda eller delvis handgjorda och storlekarna kan därmed variera i storlek om ca +/- 0,25mm för vissa ringar. FintochBilligt reserverar sig för eventuella bild och skrivfel ang. beskrivning, teknisk specifikation, priser samt prisjusteringar. Obs! tänk på att bilder kan se olika ut på olika skärmar då färgåtergivningen är olika på alla skärmar samt se ljusare eller mörkare ut beroende på ljussättning vid fototillfälle. Vid fall av felaktigt pris för en vara ni beställt strävar vi efter att meddela er detta så fort som möjligt och invänta ert godkännande av korrigerat pris innan vi fortsätter med beställningen. FintochBilligt förbehåller sig rätten att av kund kräva pengar vid ett visande av ett felaktigt pris.

Sekretess, säkerhet & personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. fintochbilligt.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: kontakt@fintochbilligt.se

Cookies

En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, t.ex. fintochbilligt.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. 
Personuppgifter lagras säkert och används endast i samband med ditt köp. Cookies används för funktionalitet.
Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se


Fint och Billigt CB AB är ett Svenskregistrerat Aktiebolag (org nr: 556992-6966)
och innehar F-skatt sedel

INTEGRITETSPOLICY COOKIES

CLShine webbplats använder så kallade ”cookies”. En cookie är en liten textfil som sparas i datorn och som innehåller information som hjälper webbplatsen att hålla reda på sina besökare.

Här på CLShine används cookies när du loggar in på klubbsidorna för att se din bonus. Cookies används också för statistik och för att följa trafiken på sajten. Dessa cookies är anonyma och innehåller inga personuppgifter eller skadlig kod.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i din webbläsare så att den inte sparar cookies men då kommer t. ex. klubbsidorna inte att fungera.

En cookie är data som skickas från våra webbplatser och lagras lokalt i din webbläsare medan du besöker våra hemsidor. När du besöker samma sidor igen så kan data som är sparad i cookien hämtas upp och notifiera webbplatsen om dina tidigare aktiviteter.

Vi använder cookies för att underlätta analyser av trafik på våra hemsidor och skapa en bättre användarupplevelse, det kan t.ex. innebära att vi sparar information om tidigare besök på våra hemsidor samt vilka sidor som har besökts.

När du besöker CLShine kommer du att få välja om du samtycker till användningen av cookies. Genom att godkänna användningen av cookies på vår hemsida, så godkänner du att vi samlar information om dina besök. Om du inte godkänner att vi använder cookies på det här sättet bör du ändra din webbläsares inställningar till att inte acceptera cookies. Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig. Läs mer under hjälpavsnittet som rör cookies i din webbläsare. Notera att om du inte godkänner cookies, så har du inte längre möjlighet att handla i vår webbshop.

OBLIGATORISKA-/ FUNKTIONSCOOKIES

Denna typ av cookies är obligatoriska. Webbsidor och deras funktioner kräver dem för att fungera som avsett. Utan dessa cookies kan du inte handla via vår e-handel. Dessa cookies hjälper till att förbättra webbsidornas användarvänlighet och prestanda samt möjliggör olika funktioner.

COOKIES FRÅN TREDJE PART 

Denna typ av cookies kommer från tredje part, t.ex. sociala nätverk. De används i första hand för att integrera innehåll från sociala medier, t.ex. Social Plugins eller för analyser (t.ex. Google Analytics).